Vítejte na stránkách obce Obec Sadová.
Používáme cookies
Chceme, abyste sledovali vy nás, ne my vás. Pro správnou funkčnost webu nějaké cookies potřebujeme. Své nastavení cookies můžete změnit pomocí nastavení cookie.
Nastavení zobrazení

Poskytování informací

Poskytování informací podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
 

ŽADATEL O INFORMACE

O poskytnutí informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba

MÍSTO A ZPŮSOB PODÁNÍ ŽÁDOSTI O INFORMACE

O poskytnutí informací muže žadatel požádat:

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí 17:00 - 19:00

Telefonické podání: +420 498 773 905
Poštou na adresu Obecní úřad Sadová, Sadová 25, 503 15 Nechanice
Elektronicky na e-mail: ousadova@nechanicko.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: svwbgcj
Elektonickou podatelnou

NÁLEŽITOSTI ŽÁDOSTI O INFORMACE

  • označení povinného subjektu, kterému je žádost určena;

  • údaj o tom, že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;

  • přesné vymezení informace, jejíž poskytnutí žadatel od povinného subjektu požaduje;

  • další náležitosti žádosti podávané fyzickou osobou:
    1. jméno a příjmení;
    2. datum narození;
    3. adresu místa trvalého bydliště, případně (pokud není fyzická osoba přihlášena k trvalému pobytu) adresa bydliště;
    4. adresa pro doručování, pokud se liší od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště (adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa)
  • další náležitosti žádosti podávané právnickou osobou:
    1. název;
    2. identifikační číslo osoby;
    3. adresa sídla;
    4. adresa pro doručování (adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa)

POSTUP POVINNÉHO SUBJEKTU PŘI VYŘIZOVÁNÍ ŽÁDOSTI O INFORMACE

V případě, že žádost vykazuje nedostatky, postupuje povinný subjekt následovně:

    1. brání-li nedostatek údajů o žadateli vyřízení žádosti o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, vyzve povinný subjekt žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, povinný subjekt žádost odloží;

    2. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve povinný subjekt žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti;

    3. v případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti povinného subjektu, povinný subjekt žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli

V případě, že žádost nevykazuje nedostatky a povinný subjekt nerozhodne o odmítnutí žádosti ve smyslu § 15 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, poskytne povinný subjekt informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění, přičemž tato lhůta může být dle § 14 odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím prodloužena až o 10 dnů, a to v následujících případech:

    1. vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost; 

    2. vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti;

    3. konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti

V případě prodloužení lhůty ve smyslu výše uvedeného bude žadatel o prodloužení lhůty i o jeho důvodech informován.

OMEZENÍ PRÁVA NA INFORMACE

Povinný subjekt neposkytne informaci v případě, že:

    1. požadovaná informace je utajovanou informací,  k níž žadatel nemá oprávněný přístup;

    2. požadovaná informace je obchodním tajemstvím;

    3. požadovaná informace je informací o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získanou na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení;

    4. požadovaná informace vznikla bez použití veřejných prostředků a byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí;

    5. požadovanou informaci povinný subjekt zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období;

    6. by jejím poskytnutím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským;

    7. požadovaná informace je informací, která se týká stability finančního systému;

    8. požadovaná informace je informací, kterou získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím

      Povinný subjekt dále neposkytne informaci o:
    1. probíhajícím trestním řízení, nebo týkající se trestního řízení, pokud by její poskytnutí ohrozilo či zmařilo účel trestního řízení, zejména zajištění práva na spravedlivý proces;

    2. rozhodovací činnosti soudů s výjimkou rozsudků;

    3. plnění úkolů zpravodajských služeb;

    4. přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu;

    5. činnosti orgánů činných v trestním řízení nebo bezpečnostních sborů, která se týká předcházení, vyhledávání, odhalování nebo stíhání trestné činnosti nebo ochrany bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku

      Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace v případě, že:
    1. požadovaná informace se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu;

    2. požadovaná informace je novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; 

    3. poskytnutí požadované informace významně nebo přímo ohrožuje účinnost bezpečnostního opatření stanoveného na základě zvláštního předpisu pro účel ochrany bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku;

    4. poskytnutí požadované informace významně nebo přímo ohrožuje výkon zahraniční služby při ochraně zájmů České republiky a jejích občanů v zahraničí

Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.

Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může povinný subjekt místo poskytnutí informace sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace, zejména odkaz na internetovou stránku, kde se informace nachází.

ODMÍTNUTÍ ŽÁDOSTI O INFORMACE 

  • pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží;

  • pokud povinný subjekt nevyhoví žádosti z důvodů ochrany obchodního tajemství nebo ochrany práv třetích osob k předmětu práva autorského podle, uvede v odůvodnění rozhodnutí, kdo vykonává právo k tomuto obchodnímu tajemství nebo kdo vykonává majetková práva k tomuto předmětu ochrany práva autorského, je-li tato osoba povinnému subjektu známa

POSTUP PO ODMÍTNUTÍ ŽÁDOSTI O INFORMACE

  • v případě, že povinný subjekt odmítne žádost o informace, je žadatel oprávněn podat proti tomuto rozhodnutí odvolání;

  • o odvolání rozhoduje obecní zastupitelstvo, jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, případně krajský úřad, jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti, přičemž povinný subjekt těmto odvolacím orgánům předloží odvolání do 15 dnů od jeho doručení;

  • odvolací orgán o odvolání rozhodne do 15 dnů ode dne jeho předložení povinným subjektem;

  • neshledá-li odvolací orgán důvody pro odmítnutí žádosti, zruší rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti nebo jeho část a řízení v tomto rozsahu zastaví;

  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se nelze odvolat

Dalším možným postupem v případě nesouhlasu žadatele s postupem povinného subjektu při vyřizování žádosti o informace je podání stížnosti ve smyslu § 16a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Poplatky za poskytnutí informací 


Položka

Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

60,00 Kč

fotokopie existujícího dokumentu (formát A4)

1,50 Kč

výtisk z tiskárny počítače (formát A4)

1,50 Kč

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

10,00 Kč

poštovné

dle vynaložených nákladů

ostatní náklady

dle vynaložených nákladů

Formuláře

Výroční zprávy


publikováno: 3. 1. 2024 18:05, OI admin

Novinky z úřadu

  • OI admin

Důležité zákony a vyhlášky

Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje:

ZákonPopis
ústavní zák. č. 1/1993 Sb.Ústava České republiky
usnesení č. 2/1993 Sb.Listina základních práv a svobod
zákon č. 106/1999 Sb.O svobodném přístupu k informacím
zákon č. 500/2004 Sb.Správní řád
zákon č. 128/2000 Sb.O obcích
zákon č. 72/2012 Sb.O obcích - změny z r. 2012
zákon č. 133/2000 Sb.O evidenci obyvatel a rodných číslech
zákon č. 565/1990 Sb.O místních poplatcích
zákon č. 183/2006 Sb.Stavební zákon
zákon č. 89/2012 Sb.Občanský zákoník
zákon č. 90/2012 Sb.O obchodních společnostech a družstvech
zákon č. 134/2016 Sb.O veřejných zakázkách
zákon č. 250/2000 Sb.O rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
... kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákon
O zpracování osobních údajů
...kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zpracování osobních údajů
zákon č. 99/2019 Sb.O přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací
zákon č. 541/2020 Sb.O odpadech
zákon č. 543/2020 Sb.Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o odpadech
Úřad
  • OI admin

Úřad

Prohlašujeme, že v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, jsou na elektronické i listinné úřední desce obce vyvěšeny obsahově stejné dokumenty.

V případě vícestránkových dokumentů může být na listinné úřední desce uvedeno pouze oznámení o vyvěšení, přičemž originál dokumentu lze prohlédnout na obecním úřadě.

Listinná úřední deska je umístěna před obecním úřadem a je přístupná 24h den

Úřad